28 augusti 2012

Makeover

Jag älskar s.k Rick-rack hyllor och äger två st från 50-talet i teak. En stor och en lite mindre. Tyvärr har branschkollegan på den varit stor, så att ha den snyggt bredvid varandra har varit uteslutet. MEN! Efter vår renovering hemma kunde jag inte låta de två hänga för sig själv. En renovering av hyllorna var på sin plats. Jag hittade en snygg träolja av märket Zar på Bauhaus i färgen Rosewood och penslade på. Vilken skillnad!! Jag är förtjust i den lite mörkare teaken och Rosewood gav den perfekta ljusa mahogny tonen jag tycker om.
Visst blev det stor skillnad?

Translate; I've got to rick-tack teak shelfs that was in need of a makeover. I bought some woodoil by the label Zar in colour Rosewood and I painted on of the shelfs to get the same shade. It it made a big difference and i am so Happy about the result!


2 kommentarer:

  1. Tjusigt! Jag gillade de dar sma figurerna som satt i en av hyllorna, vi har ett par med och lyckan var stor nar jag hittade en i Karlstad for 3 kr. :D

    SvaraRadera